Genel

Mali Mühür Nedir ve Nasıl Başvurulur? Elektronik Belge Kullanımında Yeni Dönem

Mali mühür, dijital dünyada güvenliğin sağlanmasında kritik bir rol oynayan bir araçtır. Peki başvuru işlemleri nasıl yapılır?

Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcısı tarafından üretilen sertifikalar tüzel kişiler, kurumlar ve işletmeler tarafından hazırlanan elektronik belgelerin güvenliğini sağlamayı hedefliyor. Özellikle fatura ve diğer yasal belgelerin elektronik ortamda paylaşılması saklanmasıyla doğruluğunun garanti altına alınması açısından mali mühür büyük önem taşıyor.

Mali mühür kullanmanın avantajlarından biri, belgelerin içeriğinin değiştirilmediğini belgelerin gerçek kaynağından geldiğini kanıtlamasıdır. Bu özellikle ticari işlemlerle resmi yazışmalar için son derece önemlidir.

Mali Mühür Başvurusu Nasıl Yapılır?

İlk olarak https://mm.kamusm.gov.tr/surecler/basvurusurec.jsp adresine giderek başvurunuzu başlatmanız gerekiyor. Bu sayfada size sunulan formu doldurmanız, sürecin ilk ayrıca en kritik adımını tamamlamış olursunuz. Ancak dikkat etmeniz gereken nokta bulunuyor. Bu link üzerinden sadece Mali Mühür Sertifikası için başvuru yapmış olursunuz. Eğer E-Fatura veya E-Defter Uygulama başvurusu yapmanız gerekiyorsa başvurular için ayrıca GİB sitesini kullanmanız gerektiğini unutmayın.

Başvurunuzu tamamladıktan sonra, son ekran üzerinden size verilen bilgilere göre gerekli ödemeleri yapmanız gerekiyor. Ödemeleri Kamu SM Vakıfbank Kurum Ödemeleri sayfasından banka şubelerinden, internet şubesi veya mobil şube aracılığıyla gerçekleştirebilirsiniz. Vergi kimlik numaranızı kullanarak ödeme işlemini yapmanız yeterli oluyor.

Başvuru Öncesinde Nelere Dikkat Edilmesi Gerekiyor?

İlk olarak başvuru ekranında sertifika tipi adı altında iki seçenek karşınıza çıkacak: HSM ve Akıllı Kart. Bu seçim sertifikanızın nasıl üretileceğini ve size nasıl ulaştırılacağını belirleyecektir. Eğer Akıllı Kart’ı tercih ederseniz, mali mühür sertifikası USB boyutunda kart okuyucusu ile teslim ediliyor. Seçtiğiniz teslimat yöntemine göre adresinize kurye şubesine veya PTT şubesine gönderiliyor.

HSM seçeneğini tercih ederseniz, bu durumda firmanızın daha önceden edinmiş olduğu HSM cihazı üzerinde sertifika üretimi gerçekleşiyor. HSM cihazları genellikle büyük ve geniş ölçekli firmalar tarafından tercih ediliyor. Çünkü imzalama işlemini birden fazla kişi ve farklı bilgisayarlardan yapabilme kapasitesine sahiptirler. Ödeme süreci tamamlandıktan sonra HSM sertifikası üretimi için size yerinde veya uzaktan bağlantı ile randevu veriliyor.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu